ABC Dogtrekkingu

Chcielibyśmy Wam wszystkim, tym którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z dogtrekkingiem, jak i doświadczonym dogtrekkerom przypomnieć w kilku zdaniach o podstawowych zwyczajach i zasadach obowiązujących na zawodach 

🔹 O której przyjechać?
Biuro zawodów otwieramy o godzinie 7:00! Będzie ono otwarte aż do startu ostatniej kategorii o godz. 11:00. Najlepiej, abyś był na miejscu około 1,5 godziny przed startem swojej kategorii. Nasi funkcyjni pokierują Cię tak, abyś mógł bezpiecznie i szybko zaparkować swoje auto. Rozpoznasz ich po odblaskowych kamizelkach !

🔹 Dlaczego tak wcześnie powinienem być na miejscu?
Wcześniejszy przyjazd pozwoli Ci uniknąć dłuższego oczekiwania w kolejce do odprawy. Będziesz mieć także więcej czasu na odpowiednie przygotowanie się do startu.

🔹 Odprawa weterynaryjna
Po sprawnym zaparkowaniu auta udaj się do stanowiska oznaczonego „Odprawa weterynaryjna” wraz z książeczkami/paszportami psów z którymi jesteś, gdzie lekarz weterynarii sprawdzi aktualneszczepienia przeciwko wściekliźnie. Zalecane, choć nieobowiązkowe jest również posiadanie szczepień przeciwko chorobom zakaźnym. Pamiętaj również o tym, by mieć ze sobą zaświadczenie o możliwości startu w przypadku zwierzaków młodych startujących w kategorii HOBBY oraz psich seniorów pow. 10 lat. Wzór zaświadczenia, który będzie respektowany znajdziesz tutaj: https://drive.google.com/…/1xhAQdaCsjjje_Inp4D_UjV2PLf…/view

🔹 Biuro zawodów
Następnie po pomyślnym przejściu odprawy weterynaryjnej udaj się do stanowiska oznaczonego „Biuro zawodów”, gdzie zostanie Ci przydzielony numer startowy, otrzymasz pakiet startowy oraz bon na posiłek regeneracyjny. Praca biura zawodów odbywać się będzie od godziny 7:00 dla każdej kategorii startowej.

🔹 Odprawa techniczna
Podczas odprawy technicznej wszyscy uczestnicy zostaną poproszeni o zebranie się na środku i chwilę skupienia. Osoby w kamizelkach odblaskowych będą rozdawać mapy oraz karty startowe. Każdemu uczestnikowi potrzebna będzie jedna mapa (jedna na jeden numer startowy). Mapa i karta startowa będą włożone razem do foliowej koszulki. Kartę startową należy czytelnie uzupełnić swoim imieniem i nazwiskiem oraz przydzielonym numerem startowym. Długopisy znajdziecie w swoich pakietach startowych.
W przypadku gdy w kategorii zespołowej będziecie chcieli mieć np. 2 mapki, nie ma problemu, podejdźcie i weźcie!  Takie mapy będziemy rozdawać osobno. Następnie powiemy Wam przez mikrofon o kilku ważnych sprawach m.in. o przebiegu trasy, na co zwrócić uwagę, itd.
 Odprawy techniczne rozpoczną się o godzinach: MID – 8:45, MINI – 9:45, HOBBY – 10:15, SPORT – 10:45 

🔹 Start
Start masowy rozpocznie się o godz. 9:00 dla MID, 10:00 dla MINI, 10:30 dla HOBBY oraz 11:00 dla SPORT.
Zawodnicy zostaną poproszeni o ustawienie się na linii startu. Przez mikrofon odliczymy i damy sygnał do startu.

🔹 Trasa
Zawody polegają na pokonaniu przez uczestników trasy przygotowanej przez Organizatora poprzez dotarcie do punktów kontrolnych oraz wykonanie instrukcji zawartych na tych punktach. Punkty te oznaczone są na mapie czerwonym okręgiem oraz opisane w kolejności od najmniejszego, tj. PK1 (Punkt Kontrolny 1) do największego. Punkty należy ‚zdobywać’ właśnie w takiej kolejności. Punktami kontrolnymi może być np. leśna tablica edukacyjna z której trzeba będzie coś spisać, kartka z hasłem rozwieszona przez Organizatora, itp. Niezbędna do tego będzie karta startowa, którą otrzymacie razem z mapą. To właśnie na karcie startowej będziecie dokumentować zdobyte przez siebie punkty.
Na mapie znajdziecie także alarmowe numery telefonów do organizatorów, na które możecie dzwonić w przypadku nieszczęśliwych zdarzeń itp. lecz nie z powodu chwilowego zagubienia na trasie !

Przez całość trasy a także przez cały czas przebywania w bazie zawodów obowiązuje BEZWZGLĘDNY ZAKAZ spuszczania psów ze smyczy

🔹 Meta
Podczas finishu pamiętajmy, aby numer startowy umiejscowiony był w widocznym miejscu z przodu zawodnika, tak aby możliwe było jego bezproblemowe odczytanie. Gdy przekroczymy już linię mety pamiętajmy o oddaniu naszego numeru startowego oraz karty startowej, osobie która będzie je odbierała przy namiocie na mecie.
 Zawodnik klasyfikowany jest w pierwszej kolejności na podstawie ilości poprawnie zdobytych punktów kontrolnych, co weryfikowane jest poprzez poprawnie wypełnioną kartę startową. W następnej kolejności brany jest pod uwagę czas, w którym trasa została pokonana.

🔹 Następnie, zapraszamy do udania się z bonem żywieniowym po odbiór posiłku, które będą wydawane w miejscu oznaczonym „Posiłki regeneracyjne”. Od godziny 13:30 zapraszamy także na ognisko.

🔹 W czasie od powrotu z trasy do dekoracji postaramy się umilić Wam czas atrakcjami, które przygotowujemy. Dekorację planujemy na godzinę 16:00.

Jeśli przebrnąłeś przez całość daj nam znać w komentarzu!
Do zobaczenia w sobotę! 👋🐾